ik heb een kitten van 3 maanden.van af welke leeftijd mag ze af en toe eens naar ?? buiten ?? toe

en is het dan verstandig om er vlooien druppels te geven. en zijn er nog andere kleine dingen waar ik op moet letten als ze af en toe naar buiten gaat.alvast bedankt

Toegevoegd na 51 minuten:
het betreft een vrouwtjes poes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Houdt een kitten binnen totdat ze op de leeftijd van ongeveer 6 maanden gecastreerd is.
Ze blijven bovendien korter bij huis als ze de voortplantingsdrift niet meer hebben. Ze zijn eveneens weerbaarder op oudere leeftijd. Een zwerfkat is zo gemaakt, als je ze te vroeg buiten laat, en ze komen in contact met gevaren die ze nog niet aankunnen.

Toegevoegd na 43 minuten:
In verband met de uitbreiding van je vraag: bij poezen heet het ook CASTREREN, omdat de (inwendige) geslachtsorganen worden verwijderd.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Rieneke1
12 jaar geleden
ik hoef geen antwoord meer te geven:)
Ivana
12 jaar geleden
Rieneke, wat de kennis van katten betreft, ben je echt stukken beter! Als je nog aanvullingen hebt.....! Maar bedankt in ieder geval.
Maria ook bedankt voor het plusje.
Rieneke1
12 jaar geleden
nou, aanvulling dat de kat gevaccineerd moet zijn, en dat een buitenkat regelmatig ontvlooit en ontwormd moet worden, met advies en meds van de dierenarts :)
maar hopelijk spreekt dat voor zich.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan Ivana.

Andere antwoorden (1)

Katten zijn vroegrijp, dus als je er geen jongen bij wilt, en het is een poes, laat haar dan steriliseren. Van een katertje heb je zelf geen problemen. Zorg er ook voor dat hij/zij de nodigen spuitjes en kuren gehad heeft. Eigenlijk kan een kitten al vanaf de geboorte naar buiten, als het een beschermde omgeving betreft.