Is een antibioticakuurtje verstandig bij behandeling hond na tekenbeet?

Zojuist een teek verwijdert bij mijn hond. De eerste roze die ik ooit zag. Bij het eruit halen had de hond de teek al stukgekrabt, stond behoorlijk slap maar was nog moeilijk eruit te krijgen. Is een antibioticakuurtje van de dierenarts nu verstandig. Hoeveel zou een kuur met antibiotica bij de dierenarts kosten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor een gewone teek niet, maar een roze teek ken ik niet, dus daar kan ik geen advies over geven. Bel je dierenarts even, hij/zij zal die waarschijnlijk wel kennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Onze hond heeft regelmatig teken.. Kuurtje is niet nodig hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht je hond over enige tijd slap, akelig of ziek worden, dan moet je tegen de dierenarts zeggen dat hij een teek gehad heeft. Noteer de datum even.
Nu hoef je er niets aan te doen. De kans dat hij in Nederland er iets van krijgt kan je bijna verwaarlozen.
Er zijn hondeneigenaren die dagelijks teken van hun hond moeten plukken. Als die iedere keer naar de DA moesten voor een antibiotica-kuur, zouden er wachtrijen zijn voor de deur van de DA. ;-).
Ivana