Is het knippen van een oplader van telefoon gevaarlijk?

Duidelijk antwoord please

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon thuis met een schaar
Reddie
9 jaar geleden
Duidelijke vraag please
Amadea
9 jaar geleden
Niet gevaarlijk, maar wel desastreus. Waarom zou je dat doen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Panteao hahahahahaha
Bordensteker
9 jaar geleden
Zeg dat wel, Reddie!

Antwoorden (2)

Nee, zolang de stekker NIET in het stopcontact zit, niet.
9 jaar geleden
ja, dat is gevaarlijk. Als je de oplader wilt losknippen van de telefoon om deze te 'verwijderen' komen de koperdraadjes erin vrij te liggen. Dit kan gevaarlijk zijn omdat er toch (geringe) spanning op staat.
Als het slechts gaat om het doorknippen, om welke reden dan ook, dat is het antwoord dat al eerder gegeven is, namelijk dat de stekkers niet in een contact mogen zitten, een prima antwoord