vraagjes over mosselen?

1. Hoe worden baby mosseltjes geboren? (in eieren of in de buik van moeder mossel?..... of iets heel anders)

2. Hoe bepaal je het geslacht van een mossel? (iemand zei dat je dat kan zien aan de kleur --> oranje of wit)

3. Hebbben baby mosseltjes een schelp, moeten ze die zoeken of groeit die aan?

dit zijn echt serieuze vragen! dus niet verwijderen AUB.

Toegevoegd na 1 uur:
*in de binnenkant bedoel ik, over het geslacht..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Het beste antwoord

De eieren worden gewoon in het zeewater gelegd en bevrucht. Ze worden dan zwevende larven en krijgen een tijdelijke schelp, totdat ze naar de zeebodem zakken.
Dan groeit de echte schelp.

Je kan aan de buitenkant niet zien welk geslacht het is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vandaag heb ik met mijn zoon naar onderstaande aflevering van Het Klokhuis gekeken.
Hier wordt het heel leuk uitgelegd.